On the road - Reisverslag uit Frankston, Australië van Thijs Kaptijn - WaarBenJij.nu On the road - Reisverslag uit Frankston, Australië van Thijs Kaptijn - WaarBenJij.nu

On the road

Door: Thijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs

07 Februari 2015 | Australië, Frankston

Hallo Allemaal.

Hier weer een stukje vanuit Australie,het is hier nu 6 februari.
Alles gaat goed met mij.Ik heb de rest van de maand januari gewerkt.
Het weer was in mijn voordeel het is tot nu toe voor de Aussies rondom Melbourne een slechte zomer,geregeld bewolkt en soms een bui.
Ik vind het juist prima zo het weer.
De laatste week had ik van iedereen afscheid genomen.
Ze vonden het wel jammer dat ik wegging en ikzelf ook want ik voelde me er thuis en gewaardeerd met leuke mensen om me heen.
Van Sean,met wie ik iedere dag meereed kreeg ik nog een waardebon ook,had ik echt nooit verwacht.
Omdat ie mij zo'n beste kerel vond.Hij vond het jammer dat ik ging en dat
ik nier meer meereed.
Alle Aziaten die er rondliepen wilden nog met mi op de foto,omdat ze zo
enorm klein zijn.
M'n maat Derry komt misschien nog wel naar Europa en dat geld ook voor
de manager misschien,zie ik die dan nog een keer.

Mijn grote vriend en collega kiwi Bill had de 23e de zak gekregen.Hij liep teveel de kantjes eraf als zelfbenoemde leidinggevende,want net die twintigste chef van alle cheffies die er rondlopen zal er wel een teveel geweest zijn.
Maar goed het bedrijf is gewoon heel groot en het overzicht valt niet altijd mee op al de mensen.
Gelukkig heb ik natuurlijk nog wel contact met Bill.
Hij was dan ook de 31e jarig en dat hebben we gevierd.
Hij pikte me zaterdagmiddag op waarna ik mijn kamer na 2 maanden eindelijk verliet.
Wel een fijne plek waar ik kon wassen en koken maar ik wou heel graag door,op avontuur.
We zijn naar Bills huis gegaan en hebben natuurlijk eerst bier gedronken.
Met Bill ken je nog echt gewoon lachen.
Elke keer als hij z'n tv aanzet zegt ie kijken of er nog bushfires zijn.
Omdat het overal fikt in zuid australie. En toen we een keer uit de kroeg kwamen, "nu zal m'n tv ook wel afgebrand zijn".
Dat was echt een giller van de bovenste plank.Toen gingen we naar een pub in Belgrave vlakbij Monbulk.
Het was hartstikke gezellig en gegeten ook.Het was al gauw 1 uur helaas.
Ik heb een paar nachten bij Bill thuis geslapen en daar was ik super blij mee want ik had eindelijk eens een gratis bed. Dat scheelt een hoop zeg.
Bill vindt binnenkort wel weer werk en z'n familie uit Nieuw-Zeeland komt ook over.Binnenkort zie ik hem nog.
De laatste week van januari was ik bezig met een roadtrip regelen.
Van Melbourne via Great Ocean Road,Adelaide,Coober Pedy, Alice Spring
en Kings Canyon naar het magische Uluru en weer terug.
Dat is het opzoeken even waard.
Onwijs fascinerend om er over te lezen en te zien.Het betekend veel voor de oorspronkelijke bewoners van Australie,de aboriginals. Er waren een paar andere reizigers met dezelfde ideeën .
We hadden afgesproken vorige week en de tour gepland.Ik heb een suv gehuurd,de trip gaat 3 weken duren.
Gezellig met een Oosterijker.Deense en 2 Duitsers.We zijn maandag 2 februari vertrokken naar Geelong on nog wat spullen aan te schaffen.
Toen hebben we de eerste avond op een camping overnacht.
Maar dat was natuurlijk niet mijn idee dus de 3 dagen erna zijn we off the road gegaan en spullen uitgeklapt.
Dat kan hier heel gemakkelijk.De eerste nacht stonden we 1 km van de 12 appostels het bekendste onderdeel van de Great ocean road.
Kwam ik nog Nederlanders tegen ook.De 2e nacht was wel het hoogtepunt tot nu toe.We stonden in een bos met onze 2 tenten en auto
en midden in de nacht werden we wakker door een angstaanjagend gebrul van een of ander beest.Geniaal!!!
Die naast mij sloeg al een kruisje.Doodstil dat we waren.Ik vond het stiekem wel kicken ha ha!Ik hoorde m'n hart wel bonken,en ook die van de buurman.

Toen niet veel later hoorde we vlak langs de tent een geluid wat leek op heel zacht "ja ja " doodstil!! Toen riep ik Nee!!
De volgende ochtend en natuurlijk als nederlander gelijk aan de duitsers gevraagd hoe zij hun nachtrust gebruiken en al dat soort gein.
Daarna zijn we doorgereden richting Adelaide door het vlakke land.
Links en rechts soms opgedroogde meren.
Apart gezicht.Soms aangereden dieren op de weg.Vandaag vrijdag zijn we aangekomen in Adelaide . Het is kwa oppervlakte groot.Ligt ook aan de kust en heeft weinig hoogbouw.Veel groen rondom het centrum net als in de andere steden.
Vanavond staan we op een cvamping aan de kust bij de stad,de vliegtuigen gaan telkens over.Het is er relaxt om hier te zijn,alleen wel erg warm.
We hebben vanavond eindelijk kunnen koken hier.De rest van de week aten brood of soms openbare bbq.Want die hebben ze hier volop en dat is erg leuk om gebruik van te maken.

Komende week zullen we in centraal Australie te vinden zijn.Ik ben erg benieuwd want tot nu toe heb ik me alleen rondom bevonden,daar vinden de meeste activiteiten plaats.

We gaan het beleven.
Gegroet Thijs

























  • 09 Februari 2015 - 08:30

    Ans:

    Hoi Thijs,
    Fijn weer van je te horen! Op dit reisverslag zijn reacties geplaatst door Aad/Bianca, je tante Rita, en Henrie. Deze reacties zijn nu weg! Met name Rita had nogal wat werktips rondom Alice Springs, waar o.a. een neef en een broer van haar wonen. Heb je de reacties gezien? Of zijn ze alleen bij ons weg? Lijkt me sterk... Ik heb Els al gemaild, kan zij ook even checken. App of mail anders even Rita, als ze dit niet leest, of ze haar tips nog een keer of op een andere manier aan jou kan doorgeven. Thijs, goede reis man, klinkt allemaal erg goed. We genieten mee!
    Het allerbeste en pas op elkaar.
    Groetjes, Ans

  • 09 Februari 2015 - 11:10

    Aad En Bianca:

    Hoi Thijs,
    Lang geleden dat we iets van je gehoord hebben. Dacht al zeker super hard aan het werk en weinig genieten. Maar nu ik zo je verslag lees geniet je zeker wel en maak je heel veel leuke dingen mee. Hier staat nu de carnaval voor de deur dus het word een onrustig weekje. Geniet nog en een super goede tijd.

    Groeten Aad en Bianca

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Frankston

Thijs

Actief sinds 04 Nov. 2014
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 25036

Voorgaande reizen:

10 November 2014 - 21 Mei 2015

Australie

10 November 2014 - 21 Mei 2015

Thijs in Australie

03 November 2016 - 30 November -0001

Op naar Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: