Tulpen! - Reisverslag uit Rarotonga, Cook Eilanden van Thijs Kaptijn - WaarBenJij.nu Tulpen! - Reisverslag uit Rarotonga, Cook Eilanden van Thijs Kaptijn - WaarBenJij.nu

Tulpen!

Blijf op de hoogte en volg Thijs

29 Oktober 2017 | Cook Eilanden, Rarotonga

Hallo beste lezers,

Hier weer een verslag, geen spannende rondreis of boven op de berg verhalen maar ik ben gewoon weer aan het werk. Ze zeggen altijd dat je dat het langste vol houd dus plak ik er nog 3 maanden aan vast aan m'n 1 jarige visum die ik heb. Ik kon deze optie krijgen en voor gekozen. Daarna is het wel afgelopen en kom ik naar Nederland

Ik lach me nog iedere dag een ongeluk, dat kan zelfs al wezen over het relatief weinige verkeer op de wegen. Maar de zo relaxte kiwi's moet ik wel zeggen rijden allemaal wel enorm hard alsof ze haast hebben. Ook rijden vele van hen in een flinke bak. Ze zeggen hier dat 2.0 liter alleen voor melk of cola is, nou dan weet je het wel.

Verder ben ik nog in de lelies bezig, we zijn druk bezig met planten van de schubben, ik bereid het plantgoed voor in de schuur en breng het naar het land. Het schubben van de bollen is afgelopen weken gedaan. Komende dagen is het nog mooi droog weer en gaat alles de grond in. Aan het einde van de week zijn we klaar en vertrek ik naar een nieuwe omgeving! Later meer daarover, ik kijk er wel naar uit want ik ben hier al sinds half december! Het is soms net alsof ik hier woon! Het is in ieder geval wel mijn tweede thuis! Ik kan terug kijken op een erg mooie en leerzame tijd bij een mooi bedrijf in de lelies en ook relatief meer verantwoording en zelfstandigheid.

Daarnaast ook veel leuke mensen leren kennen bij het bedrijf, ik ga me maat Steven wel missen denk ik, hij is degene met de 'bad background' ik vertelde al eerder over hem. Hij zegt altijd dat in al die jaren er nog nooit iemand is geweest die hem wel even ging vertellen wat ie moest doen. En dat zie je dan ook terug in zijn werk, zo vergeet ie dan al een kaartje op een kist te nieten of een machine uit te zetten als hij pauze heeft. Toen de kuubkisten scheef voor de droogwand stonden maakte dat volgens hem ook niet uit want de droogwand stond niet aan. Dat klopte ook maar als die rij vol was geweest had die wand aan gegaan. Het is soms net alsof je in een aflevering van comedy capers terecht bent gekomen en soms denk ik ook wel eens stiekem laat Frans Bauer nou maar om de hoek komen. Gelukkig kan ik er om blijven lachen!

Vorige week was het hier labour dag en waren we maandag ook vrij dus in dat lange weekend ben ik naar het zuiden gereden van het eiland. Daar kweken Nederlanders tulpen en die staan nu in bloei! Wat was dat daar prachtig! Er liepen nog 2 jonge Zilkers rond voor hun stage, die maakte ook allerlei cowboy avonturen mee tijdens hun werk. In de avond waren we nog even wezen eten en ik ben terug gereden en nog overnacht. Ook nog via de mooie Caitlins gereden, rustige afgelegen weg langs de kust met vele mooi stops.

Voor de rest verblijf ik nog even in Methven, lekker rustig hier. S'avonds duik ik er vroeg in of eet wat later omdat we dan nog even met de huiseigenaar genieten van de laatste uurtjes zon. In de ochtend sta in al vroeg op en de rit naar me werk is zo enorm mooi! Met de sunrise tegen de bergen aan, echt waanzinnig mooi en allerlei gewassen op de grote percelen die nu groeien, echt heel mooi! Nou hier laat ik het even bij voor nu.

Groetjes

  • 30 Oktober 2017 - 21:23

    Silvia:

    Leuk verhaal weer Thijs. Leuk dat je Joost en Ruben heb gesproken. Die hebben het ook best naar hun zin. . Stan heeft nieuwe telefoon dus was je nummer kwijt. Maar hij gaat je weer snel appen. Groetjes van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thijs

Actief sinds 04 Nov. 2014
Verslag gelezen: 1282
Totaal aantal bezoekers 25090

Voorgaande reizen:

10 November 2014 - 21 Mei 2015

Australie

10 November 2014 - 21 Mei 2015

Thijs in Australie

03 November 2016 - 30 November -0001

Op naar Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: