Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Thijs Kaptijn - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Thijs Kaptijn - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland

Door: Thijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs

12 November 2016 | Nieuw Zeeland, Tauranga

Hallo allemaal,

Wie had dat gedacht, dat ik weer reisverslagen zou gaan maken?! Daarvoor moest ik in iedergeval wel voor op reis gaan. Nieuw Zeeland is de bestemming geworden, ook al was ik daar eerder geweest, er is nog voldoende te ontdekken en ik wil ook graag werken. Veel in het vooruitzicht maar niet ontzettend veel tijd, in maart wil ik terug in Nederland zijn.

3 november ben ik vertrokken en 23 uur later zat ik al in Melbourne waar bij mij allerlei mooie herinneringen los kwamen. Daarna had ik nog 3 uur vliegen naar Auckland. Het vliegen is uiteindelijk meegevallen aangezien ik er erg tegenop zag.

Op het vliegveld werd ik opgehaald door Bill, met wie ik 2 jaar terug in Australie werkte, hij is een kiwi en woont in Tauranga, 200km van Auckland. Hij woont in een mooi huis in een buitenwijk met zijn moeder, hij is gescheiden en heeft 5 kinderen. Het was gelijk weer koek en ei toen we elkaar weer zagen, we hebben veel raakvlakken en daarom kunnen we het goed met elkaar vinden. Daarnaast is hij een echte kiwi, no worries en geen zorgen maken wat op mij onwijs mooi overkomt als gehaaste Nederlander. Als blijk van dank kreeg hij een paar klompen van me cadeau.

De eerste dagen was ik toch wel moe, moest bijkomen en in het ritme. Het weer is me de eerste week niet meegevallen, bewolking en regen. Volgens Bill had ik die wolken meegenomen en de regen daar was Willem Alexander verantwoordelijk voor, die op staatsbezoek hier was. Zondag zijn we gelijk naar vrienden van Bill gegaan. Iedereen is vriendelijk en geintresseerd. De eerste dagen van de week ben ik bezig geweest met een paar zaken regelen. Oa. Sofi nr en bankaccount. Ik ben nog een dag naar Mt. Maunganui geweest en deze opgelopen. Vrijdag zijn we naar te Puke geweest, ze noemen het de kiwi capital omdat daar de meeste kiwi (fruit) vandaan komt. Dit weekend gaan we nog wat mensen ontmoeten, vanavond een bbq bij vrienden en morgen ontmoet ik 2 van Bill zijn kinderen. Het was de bedoeling dat ik vanaf zondag rond zou gaan reizen maar dankzij een tip van Bill, de auto van de buurman staat te koop en hij zei dat ik moest vragen of ik deze niet kon huren. Hij vond het goed, de auto hebben we laten na checken en hij was in goede staat. Alleen is de buurman een weekendje weg dus moet ik wachten tot hij terug is. Het plan is om dan in eerste instantie richting Auckland te gaan, ook ivm werk regelen. Verder loop ik nog even niet op de zaken vooruit want dat doet ook verder niemand hier. We gaan straks bier halen en spul voor de bbq. Binnenkort geef ik een vervolg.
Groetjes

  • 12 November 2016 - 09:56

    Henrie En Ans:

    Hoi Thijs, fijn dat je weer goed aangekomen bent! En meteen een goede mentaliteit: geniet van vandaag, dat is nu... wij zijn weekendje in Maastricht, onthaasten, haha, ook ver weg. Heeft bill een leuke dochter

  • 12 November 2016 - 10:06

    Ans:

    Berichtje was nog niet af, maar je snapt: leuk om van je te lezen!!! Tot volgende keer!!

  • 13 November 2016 - 12:15

    Bob:

    Hi Thijs, leuk verslag. Goed om te lezen dat je reis goed is verlopen en goed bent opgevangen. Je hebt alweer veel plannen lees ik, goed bezig. Ik ga je weer volgen, geniet er van, Bob

  • 13 November 2016 - 13:38

    Eveline:

    Hey Thijs,

    Wat leuk dat we je weer een reisverslag bijhoud. Zo te lezen genoeg plannen en ideeën voor de komende maanden. Geniet er van en heel veel plezier!

    Groetjes,
    Eveline en Mark

  • 13 November 2016 - 19:04

    Stan:

    Leuk thijs nog heel veel plezier daar groetjes je neefje

  • 17 November 2016 - 14:20

    Aad En Bianca:

    Hoi Thijs, Wat is dat nou zomaar 5 maanden weggaan zonder gedag te zeggen.
    Dit moet je de volgende keer toch anders doen hoor met bijvoorbeeld een straatfeest of zo. (hahahaha)
    Nou wens je alle goeds en ga er wat van maken man.
    Kijk uit naar je volgende bericht.

    Groeten Aad en Bianca

  • 20 November 2016 - 11:37

    Ben En Mieke:

    HoiThijs,mooi dat je z'n prettig vliegreis achter de rug hebt.gelukkig heb je van de aardbeving ook niet veel meegekregen.
    Goed dat je daar gelijk terecht kon bij een oude makker kom je toch even leuker aan.
    Maak er een leuke tijd van ,veel plezier.

    Groeten Mieke,Ben Nina en Jente

  • 01 December 2016 - 23:14

    Jeffrey:

    Yo Thijs,

    Leuk om te lezen dat het goed met je gaat.
    Heel veel plezier nog en ik spreek je wel weer via Whatsapp.
    Ps; heeft Bill een lekkere dochter?

    Groetjes Jeffrey

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thijs

Actief sinds 04 Nov. 2014
Verslag gelezen: 626
Totaal aantal bezoekers 25072

Voorgaande reizen:

10 November 2014 - 21 Mei 2015

Australie

10 November 2014 - 21 Mei 2015

Thijs in Australie

03 November 2016 - 30 November -0001

Op naar Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: