Overal Nederlanders! - Reisverslag uit Waihi, Nieuw Zeeland van Thijs Kaptijn - WaarBenJij.nu Overal Nederlanders! - Reisverslag uit Waihi, Nieuw Zeeland van Thijs Kaptijn - WaarBenJij.nu

Overal Nederlanders!

Blijf op de hoogte en volg Thijs

23 December 2016 | Nieuw Zeeland, Waihi


Hallo volgers,

Zoals de titel al luid, ben ik de laatste weken verschillende Nederlanders van alle leeftijden, meestal per toeval tegengekomen. Alleen weinig backpackers die zijn meest Duits helaas maar gelukkig kun je die wel in de maling nemen dus ook dat heeft dan wel zijn voordeel.

Mijn vorige verslag was erg lang en omdat ik het vanaf mijn telefoon type ook niet al te overzichtelijk, maar ik wil jullie nog een paar culinaire tips meegeven die ik had belooft maar nog niet gegeven. Zoals een klassieker hier spagetti op geroosterd brood, echt heel lekker en makkelijk te maken en je kan ook bijv. Allerlei groente en piepers in de pan gooien, laag water en een vuurtje eronder en even geduld. Dus misschien kunnen jullie er wat mee zo vlak voor kerst.

Mijn vorige verslag eindigde dat ik terug kwam van mijn trip bij Bill zijn adres. Ik heb daar vandaan toch maar de auto gekocht van de buurman, hele aardige mensen en nog gezellig mee gesproken. Ik moest nog wel een paar dagen wachten voor een soort apk maar toen ben ik vertrokken en afscheid genomen van Bill. Ik zie hem denk niet meer want hij gaat naar Australie.

Ik ben met de auto eerst terug gereden naar Taupo waar Adam was wie ik al eerder ontmoet had, beide hadden we het idee om naar zuider eiland te gaan. Ik om te werken en hij om nog even rond te reizen. Vrijdag 9 december reden we richting Wellington naar de ferry reden we langs Foxton. Hier staat een hele mooie Nederlandse molen en ook een restaurant. Hele enthousiaste Nederlandse immigranten ook die ons leuk ontvangde. Ik kocht nog wat spekulaas en drop en liep nog een rondje op klompen die ik nog kopen wou maar helaas niet mee kreeg. Na een nachtje Wellington in een hostel vol scheuren in de muren van recente aardbevingen namen we de ferry naar zuid. Aangekomen daar werd het weer er niet beter op, enkele dagen regen achter elkaar. We zouden onze weg vervolgen naar Christchurch maar de hoofd verbinding hier naartoe was afgesloten ook door aardbevingen. Moesten we omrijden, veel.bochten, klimmen en dalen en extra uren rijden. Kwamen we aan in Hamner springs, ski resort maar rustig in de zomer. Lekker fish and chips op en nog een extra dagje daar gebleven en op maandag doorgereden naar Chrischurch. Daar heb ik Adam afgezet hij wou daarheen. Houd contact met hem, wie weet tref ik hem nog ergens, beste kerel!

Ik was doorgereden ten zuiden van de stad waar ik bij Jim moest zijn, ik had gereageerd om te werken op de farm waar hij manager is en hij vertelde me dat ik voor agriculture work echt naar zuid eiland moest komen, aangezien op noord meer melkvee bedrijven zijn. Hij bood me werk aan vanaf na kerst en hier zal ik jullie dan later over vertellen. Reed ik diezelfde dag echt per toeval langs Royal van zanten die hier een vestiging hebben. Ik gelijk gestopt en me voorgesteld, vroegen ze direct of ik niet tot kerst kon komen helpen ivm schubben van lelies. Kwam goed uit want ik had tijd en kon wel wat geld gebruiken en nog een mooie ervaring. Onwijs groot bedrijf runnen ze hier, Cees en Anton hebben de leiding en ze komen ook uit de bollenstreek dus dat klikte al erg snel. Hier heb ik de afgelopen 1.5 week geholpen en ik reed vooral heftruck, leliebollen uitzeven en kisten klaarzetten enz. Ik vond het prima en kreeg ook veel info mee en ze legde uit over hoe en wat ze doen.

Ik verblijf nu 2 weken in Methven, rustig hostelletje want het is een ski resort en zomers is er niemand..maar voor mij ideaal aamgezien mijn werk in de buurt is. In de avond ga ik soms ff met iemand poulen in de kroeg of kijk een goede film zonder reclame zoals the good, bad and ugly.Het is nu 23 dec en heb een aantal dagen vrij, het kerstgevoel is er totaal niet dat komt door het weer maar ook al de andere indrukken die ik opdoe en mensen die ik tegenkom, sta ik niet stil bij kerst. Volgend jaar maar weer.

Ik ga even genieten van een paar vrije dagen en daarna werken en een volgend verslag zal zeker komen

Groeten

  • 23 December 2016 - 22:01

    Stan:

    He thijs wat een leuk verhaal. Leuk om te lezen. Mn vader en moeder hebben het ook gelezen. Hebben ze daar ook vuurwerk ?? Ik heb al besteld. Groetjes en nog veel plezier daar.....

  • 24 December 2016 - 16:53

    Henrie:

    Leuk verhaal Thijs en dat je zo geniet is toch prachtig !
    Wij zitten enkele uren voor kerstavond en gaan de kerst weer met dekaptijnjes en opa een toon vieren
    Bij ons thuis !
    Weggaan er wat leuks van maken !
    Thijs jij warme kerstdagen toegewenst.
    Tot de volgende keer!
    Henrie en ans

  • 24 December 2016 - 21:41

    Ben :

    Hoi Thijs,goed dat je het zo naar je zin hebt,en dat er zoals nu bij van Zanten wat werk op je pad komt.
    Waarschijnlijk heb je daar al in de krant gelezen dat Feyenoord winterkampioen is geworden,terecht.
    Misschien kan je voor Ajax nog scoutings werk doen,en een paar Aboriginals met een bal hierheen sturen.
    Zouden er mooi tussen passen.
    Thijs, fijne kerstdagen en een goed nieuwjaar.
    groeten Ben,Mieke,Nina en Jente

  • 25 December 2016 - 10:11

    Thijs:

    Ome Ben er stond idd een stuk over feyenoord in, in het Nederlands nog wel maar dat maakt niemand wat uit want niemand die het wat intresseert. Ajax kennen ze hier wel. Groet Thijs

  • 01 Januari 2017 - 13:16

    Karin Kaptijn:

    Hallo daar Thijs,
    Wat een goeie verhalen man! En wat heerlijk dat je ons meeneemt op je avonturen heel leuk om te lezen. Nieuw zeeland klinkt heel verleidelijk! Je belevenissen doen mij erg denken aan mijn eigen rondzwervingen in Afrika dus al die mensen en verhalen op je pad ja dat herken ik wel. In mijn tijd was er helaas geen internet dus ik moest alles per brief doen! Britt en Yomi pesten mij ook altijd zo van mam jij komt toch uit de periode van de postkoets

  • 01 Januari 2017 - 13:20

    Karin Kaptijn:

    Lekker genieten verder Thijs en nog een plezierig en avontuurlijk 2017 en gezond weer huiswaarts.

    Groeten uit Mokkum je weet wel van die voetbalclub

  • 01 Januari 2017 - 23:18

    Ron En Rita:

    Hoi Thijs, allereerst de beste wensen voor 2017! Ben heel benieuwd hoe je daar oud en nieuw gevierd hebt. Wat een prachtig verhaal weer en wat fijn dat je weer even werk hebt. Je begint nu toch wel een doorgewinterde reiziger te worden. En dan in de meest prachtige landen . Ook leuk om daar zoveel Nederlanders tegen te komen. Thijs wij vinden het heerlijk om je verslagen te lezen dus kijken wij uit naar het vervolg! Geniet van je avonturen! Groetjes Ron en rita

  • 07 Januari 2017 - 11:12

    Wim En Linda:

    Hoi Thijs,

    Wij hebben jouw website gevonden en gaan ook jouw verhalen volgen:)! Leuk dat wij net met elkaar een drankje hebben gedaan in het mooiste land van de wereld: nieuw zeeland! Helaas vliegen wij morgen terug en ga jij nog een tijdje genieten!

    Groetjes Wim en Linda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thijs

Actief sinds 04 Nov. 2014
Verslag gelezen: 497
Totaal aantal bezoekers 25128

Voorgaande reizen:

10 November 2014 - 21 Mei 2015

Australie

10 November 2014 - 21 Mei 2015

Thijs in Australie

03 November 2016 - 30 November -0001

Op naar Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: