Melbourne - Reisverslag uit Frankston, Australië van Thijs Kaptijn - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Frankston, Australië van Thijs Kaptijn - WaarBenJij.nu

Melbourne

Door: Thijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs

18 Januari 2015 | Australië, Frankston

Hallo allemaal,

Hier weer een stukje.
Met oud en nieuw(ja het is even geleden) zijn we in Melbourne geweest,om precies te zijn St. Kilda,dat ligt aan de beach.
Daar waren 6 andere Nederlanders.Sommige hadden we van het begin in Sydney gezien en we konden ze via via.Ze kwamen uit de omgeving van Vinkeveen en ze lustten ook wel een biertje.
Wij om kwart voor 12 een of ander feest verlaten om op het druk bezochte strand vuurwerk te gaan kijken,was er geen vuurpijl te bekennen.
Wordt alleen plaatselijk afgestoken en we stonden verkeerd.Het enige wat in de lucht hing waren een hoop helikopters.
Daarna nog wel een leuke avond gehad en erg laat gemaakt.
Voor de rest zit stappen er hier niet echt in op dit moment,dus namen we het er toen van.Na 1 januari was ik ook alleen,me reismaat ging een andere kant op,zo gaat dat.Ik zit nog de hele maand januari op het zelfde plekje.Bevalt wel maar kan niet wachten om straks verder te gaan.
Wat de plannen zijn...... verschillend.Kan met de dag wijzigen omdat je steeds wat nieuws hoort of ziet of weer een ander idee hoort.
Voor de rest ben ik de hele week aan het werk.Het is wel een beetje simpel af en toe en het werktempo is laag.Dat sloopt enorm en meest ben ik 's avonds moe daarvan hahaha. Gelukkig heb ik ook kunnen laten zien wat ik in huis heb en af en toe mag ik een machine bedienen of op de forklift dus dan ga ik lekker m'n eigen gang.
Vorige week zondag m'n collega Sean geholpen met verhuizen.Hij pikt me al vanaf begin december iedere morgen op en daar wou ik best wel wat voor terug doen.
Kwam hem goed uit,hij had verschillende meubels te tillen waar die wel extra handen voor kon gebruiken.Het weekend daarvoor ging ik met Bill mee.Bill is echt een geniale vent,soms gaan we na het werk effe naar zee en een pilsie doen.Hij roept altijd "eat more potato's".
Waarom mag joost weten.Ik ken iemand die nu zou zeggen wie is Joost dan.

Als je Bill ziet denk je dat zou zo een Nederlandse Boer kunnen zijn.We gingen eerst naar een pub bier drinken en biljarten.Daar ontmoeten we nog meer mensen en een daarvan had ook Nederlandse roots.Altijd leuk om te horen.
Daarna gingen we nog bij hem thuis bieren.De volgende dag reden we naar Monbulk dat ligt hier vlakbij.Daar zijn verschillende nederlanders gevestigd.Misschien dat ik die kant nog op ga.Maar wat precies de plannen zijn horen jullie de volgende keer.

Vandaag 18 januari ben ik een dagje naar Melbourne geweest.met de trein een uurtje hier vandaan.Uitstappen op flinderstreet hartje Melbourne.Was eerst even naar de ACDC lane gelopen.Wel gek eigenlijk maar wel een eer voor hen,een eigen straat.Oorspronkelijk komen ze uit Sydney.Daarna richting australien open tennis gelopen,ook niet ver vandaan.
Daar bevinden zich meerdere stadions waar het bekende tennistoernooi plaats vind,maar tegelijketijd ook de Asian cup,twee voetbalstadions.
Alles ligt bij elkaar in het hart van de stad.
Via de Royal Botanic garden terug richting flinderstreet.
Onderweg allemaal kraampjes in de parken en mensen die zaten te genieten.Er was veel volk op de been.
Toen ben ik naar Eureka Tower gegaan,het hoogste gebouw van Melbourne.
Ik liep er heen en voor ik het wist stond ik boven.Die lift schoot werkelijk omhoog.Een prachtig uitzicht over heel metropool Melbourne ,en je zag ook verschillende bergen in de verte.
Een daarvan Dandenong nat. Park wil ik nog gaan bezoeken.
Is echt heel mooi.
Je kon alles zien vanaf verdieping 88.Zo zag je in oostelijke richting alle stadions van de tennis en de voetbal bij elkaar liggen.
Ten westen zag je de baai en de haven van Melbourne.Dit was echt de moeite waard om hier geweest te zijn.

Nou ik ga weer afsluiten en zeg jullie tot de volgende ............Thijs

























  • 18 Januari 2015 - 23:37

    Aad En Bianca:

    Hoi Thijs,
    Wat een heerlijke tijd maak jij toch mee. Geniet er nog maar van en hoop dat je hierna ook weer een leuke baan kunt vinden. Hoe kan het dat je foto's zo onscherp zijn jammer volgende keer beter.

  • 21 Januari 2015 - 20:40

    Fam Maas:

    Hoi Thijs,
    Heerlijk te lezen wat je allemaal tegen komt op je pad!!
    Wens je nog veel plezier en hoop dat je nog van alles zult zien en leert.

    Groetjes uit Branbant

    Erwin, Inge, Maik en Amy
    maar ook Jan en Ria Scheij

  • 24 Januari 2015 - 10:04

    Ans:

    Hoi Thijs,
    Leuke update weer, het inmiddels al weer een kleine week later, dus vast weer van alles gebeurd... Hou ons op de hoogte, we genieten mee.
    Groetjes, Ans

  • 27 Januari 2015 - 00:31

    Ron En Rita:

    Hoi Thijs ouwe globetrotter!!!!

  • 27 Januari 2015 - 00:38

    Rita:


    Hoi Thijs ik geloof dat mij mailtje er niet goed op gekomen is. Hoe gaat het? Wij lezen altijd geboeid je verhalen. Leuk! Tot wanneer blijf je daar? En weet je al een beetje wat je volgende bestemming gaat worden? Ik begrijp dat je eigenlijk weer verder gaat. Ja dat begrijp ik want je hebt pas een speldeknoje van australie gezien. Groot land !!!! Zijn wij niets bij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Frankston

Thijs

Actief sinds 04 Nov. 2014
Verslag gelezen: 711
Totaal aantal bezoekers 25134

Voorgaande reizen:

10 November 2014 - 21 Mei 2015

Australie

10 November 2014 - 21 Mei 2015

Thijs in Australie

03 November 2016 - 30 November -0001

Op naar Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: