Back home - Reisverslag uit Auckland Island, Nieuw Zeeland van Thijs Kaptijn - WaarBenJij.nu Back home - Reisverslag uit Auckland Island, Nieuw Zeeland van Thijs Kaptijn - WaarBenJij.nu

Back home

Door: Thijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs

05 Juli 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland Island

05-07-15 11:22:58: Thijs: Hallo allemaal.

Ik ben bij het lezen ondertussen alweer thuis. Ik maak dit verslag nu in Taipei waar ik een verschrikkelijke tussenstop van maar liefst 16 uur heb. Ik ben het vliegveld ook niet afgegaan. Het is erg warm en de stad ligt niet dichtbij. Maandag 6 juli ben ik (ondertussen) geland.

Al vanaf januari wil ik telkens in mijn verslag plaatsen dat er in Australie maar 24 miljoen mensen wonen. Voor mij is dat echt ongelofelijk! Samen met Nieuw Zeeland erbij heeft het net zoveel inwoners als Nederland en België samen. Niet te geloven, wij leven veel te veel op elkaars lip!

Ik was na de withsundays omhoog gereisd richting Cairns, ik ben nog 2 dagen in Townsville geweest een hele mooi stadje ook aan de kust. Het was prachtig weer en je kon er lekker bbq-en aan het strand. Ik kwam daar nog een Aussie tegen hij heette Robert. Hij was al wat ouder en zat lekker met z'n gitaar te spelen en we raakte een beetje aan de praat. Was een mooie vent. Ook had ik de castle hill nog beklommen waar je een mooi uitzicht had over de hele stad. Daarna noordelijker gegaan en een aantal stops gedaan bij verschillende watervallen en stromingen, waarvan ik de namen kwijt ben. Ook bij Mission beach geweest en in Tully, het natste plaatsje van Australie. Hier komen ook soms orkanen voor, er waren schuilbunkers. Daags daarna kwam ik in Cairns en daar ben ik 6 dagen gebleven, ik ben naar Fritzroy eiland geweest, daar zagen we coraal reefs en schilpadden. Het eiland was erg mooi met mooie stranden. Ook ben ik een dag door de Tablelands gereden het berggebied rondom Cairns. Ik ben nog naar Port douglas geweest ten noorden van Cairns. Ook ben ik in het centrum geweest, daar zijn veel activiteiten en veel reizigers en vakantiegangers. Het is er altijd mooi weer maar soms regent het. Echt tropisch. Op me laatste dag zaterdag 27 juli heb ik nog afgesproken met een oud Zilker, Gijs Smulders. Hij woont in Cairns en is een aantal jaar ouder dan mij. Hij heeft daar z'n vriendin leren kennen en is blijven hangen. Ik vond het onwijs gaaf hem te zien ik kon hem nog van lang geleden. Hij vondt het ook erg leuk dat hij bezoek had vanuit de Zilk. Daarna ben ik terug gereden naar Gold coast waar ik nog een paar laatste dagen heb doorgebracht met Hans en Carrel. We zaten niet stil de laatste dagen en ik moest nog me auto verkopen, terug aan de garage voor een goede prijs. Vrijdag ben ik nog naar de Natural bridge geweest dat was een onwijs mooie waterval waar water tussen allerlei bergen naar beneden stroomde. S'avonds kwamen nog Hans z'n oude buren eten, Perry en Ann en hun ware hele aardige mensen en de avond was gezellig.

Zaterdag hebben Hans en Carrel mij naar Gold coast airport gebracht. We namen afscheid en wie weet ga ik over een paar jaar nog eens langs voor een vakantie. Ik heb een super tijd gehad met ze en hun familie. Ik ben naar Sydney gevlogen en vanaf daar door naar Taipei. Op Sydney kwam ik Dimitri nog tegen, die ging ook terug maar hij ging via Hongkong dus dat is wel jammer.

M'n reis zit er op en ik kan wel stellen dat ik de tijd van me leven heb gehad, letterlijk. Zoveel leuke mensen ontmoet, leuke dingen gedaan en ik ben uiteindelijk overal geweest waar ik wilde zijn. M'n bucketlist is voldaan! Het was ook super om uiteindelijk nog een auto te hebben, achteraf had ik die in het begin al moeten kopen. Australie is een geweldig land met onwijze vriendelijke mensen, ik ben blij dat ik dit gedaan heb, het is me alles waard geweest. Nu kijk ik vooruit om iedereen weer te zien en gauw weer aan het werk te gaan.

Groet
Thijs

  • 05 Juli 2015 - 14:09

    Angela Kaptijn:

    Hai Thijs,
    Welkom terug in dit drukke kikkerlandje!! Hoop dat je het een beetje kunt handelen deze cultuurshock!
    Onwijs genoten van al je verhalen en je avonturen.
    Goeie reis nog en hoop je snel te zien!
    Liefs Angela

  • 06 Juli 2015 - 08:31

    Ans:

    Heey Thijs,
    Fijn dat je weer thuis bent!!! Luc was na een heftig voetbal-uit-weekend nog niet in staat om je op te pikken van het vliegveld, maar we hopen je hier heel snel te zien. Wip even langs als je je jetlags kwijt bent!
    Groetjes, Ans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland Island

Thijs

Actief sinds 04 Nov. 2014
Verslag gelezen: 752
Totaal aantal bezoekers 25081

Voorgaande reizen:

10 November 2014 - 21 Mei 2015

Australie

10 November 2014 - 21 Mei 2015

Thijs in Australie

03 November 2016 - 30 November -0001

Op naar Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: