Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Auckland Island, Nieuw Zeeland van Thijs Kaptijn - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Auckland Island, Nieuw Zeeland van Thijs Kaptijn - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland

Door: Thijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs

09 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland Island

08-03-15 20:37:23: Thijs: Dag vriendjes en vriendinnetjes!

Hier weer een verslag van jullie commentator Down Under, hij is gevlogen naar Nieuw Zeeland wel te verstaan. Met mij gaat alles goed en met jullie ook?

Mijn laatste verslag dateert denk ik van 2 weken terug maar ik dacht laat ik jullie weer eens blij maken. Na mijn laatste verslag had ik nog ruim 1 week voor ik naar Nieuw Zeeland zou gaan. Ik heb nog een paar dagen in Melbourne doorgebracht in een hostel in het centrum. Ja helaas, voor het eerst sinds mijn verblijf hier moest ik kiezen tussen onder een brug of een hostel. Ik koos voor het laatste, je loopt er flink op leeg kan ik je vertellen. Als je trouwens van je geld af moet kan ik je een reis naar Australie en Nieuw Zeeland aanraden, hier helpen ze je er graag bij. Neemt niet weg dat het verblijf hier natuurlijk wel fantastisch is. Ik heb 2 dagen in Melbourne gezeten en nog 6 in Sydney voor ik naar Nieuw Zeeland zou vertrekken. Helaas trof mij het lot.. en werd ik ziekjes. De dagen in Melbourne en de eerste dagen in Sydney heb ik flink lopen hoesten, keelpijn en later zaten ook gevoelsmatig mijn oren dicht (wat zeg je). Tussendoor ook nog de terugreis met de bus naar Sydney stimuleert je herstel ook niet. In Melbourne nog wel afscheid genomen van me vriend Derry die er nog alles aan deed me in die paar uur op te laten knappen met thee, honing en eten. Cowboy Bill had ik eerder al afscheid van genomen, hij had me wel een contactenlijst en de beste spots van Nieuw Zeeland meegegeven aangezien hij er zelf vandaan komt. De dagen in Sydney vielen niet mee omdat ik niet helemaal fit was en gewoon aan het wachten was voor de trip naar Auckland. Ik heb nog wel een rondje gedaan langs alle bekende spots van de stad en musea bezocht. Het hostel waar ik verbleef lag tussen het centrum en Kings Cross, het uitgaansgebied van Sydney. De eerste nacht was vreselijk. Er lagen 2 jongens die ergens van een eilanden groep uit de grote oceaan kwamen en een van het had geloof ik problemen met ze brommer die niet starten wou. Ik was nog wel een avond geweest met een koppel Finnen in Kings cross. De laatste avond was het nog wel leuk in het hostel, er was een Fransman die het voor elkaar kreeg iemand ze horloge van ze arm te krijgen zonder dat diegene het doorhad. Iedereen was enorm verbaast!

Ik moet wel zeggen dat het verblijf in de steden mij een goed en duidelijk beeld heeft gegeven van de Aussies hier, je zou haast denken dat ze het snelle leven uitgevonden hebben. Ze willen allemaal de mooie baantjes met een pak en dik salaris. Rennen zich iedere ochtend suf in het stadspark en eten bij de Mcdonalds. Na het werk iedere dag flink vol laten lopen met z'n allen en dan naar huis. Al het andere werk zoals taxi, winkels schoonmaak enz. word gedaan door de aziaten en backpackers, die in Australie goed kunnen verblijven maar wel het (mindere) werk moeten doen. Helaas zag je ook veel daklozen en zwervers in de grote steden.

Woensdag 4 maart ging ik eindelijk naar Auckland. De vlucht duurde 2,5 uur. Aangekomen langs de strenge controle zocht ik een aantal andere backpackers op die natuurlijk direct herkenbaar zijn. Ze waren ook nog eens Nederlands! Gezamenlijk gingen we naar het centrum van Auckland. Iedereen ging naar zijn hostel, me nieuwe reismaat Peter kwam een dag later en we hadden gelijk een auto geboekt. Die kunnen we morgen 9 maart oppikken en we gaan dan tot 7 april Nieuw Zeeland rond. We droppen de auto af ergens op het zuider eiland. Ik weet niet wat voor een wagen het is maar ze hadden er 2 bedden in gemaakt zodat we er in kunnen slapen en ook koken. Deze dagen spenderen we nog in Auckland. In en rond de stad woont 1/3 van de bevolking van Nieuw Zeeland, 1.3 miljoen mensen. De stad stelt niet veel voor, er zijn weinig clubs, wel een paar leuke pubs bezocht. Aan de haven is nu alles omgeturnd voor de Volvo Ocean race die hier nu aanmeert geloof ik. We waren even wezen kijken en ook Den Haag doet mee later dit jaar. Ook was er nog een wedstrijd wie de meeste pizza's at in 12 minuten. 12 varkens op een rij en uiteindelijk won het grootste varken. Het was wel leedvermaak! Misschien een idee voor een van jullie Verder hebben we een klein beetje uitgestippeld wat we willen gaan doen. Noord en zuid eiland rond, langs wat adressen die we hebben van me vriend Bill, langs wat Nederlandse boeren en natuurlijk langs Sandra en Jaco van Hensbergen die 2 jaar in Blenheim wonen. Ik voetbal samen met Jaco bij Van Nispen. Hij werkt op een wijn farm. Ik ben heel benieuwd naar het land komende weken, we gaan zeker genieten!

Ik hou jullie op de hoogte, groetjes thuis!

Thijs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland Island

Thijs

Actief sinds 04 Nov. 2014
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 25073

Voorgaande reizen:

10 November 2014 - 21 Mei 2015

Australie

10 November 2014 - 21 Mei 2015

Thijs in Australie

03 November 2016 - 30 November -0001

Op naar Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: